måndag 29 mars 2010

Contemporain Studio






För en del år sen var jag i Barcelona och bodde då på Pulitzer Hotell nära Plaza Catalunya. Jag älskade det hotellet, mest för att inredningen var pang på rödbetan av vad som tilltalar mig. I flera år undrade jag om han som gjort inredningen skulle skaffa en hemsida. Nu har han äntligen gjort det och Lazaro Rosa Violan är så otroligt duktig på sitt jobb! Totalt består hans team av 8 personer som bildar Contemporain Studios och de jobbar med helhetskoncept med allt från möbler, ljussättning, konst och grafik etc. Jag vill besöka alla restauranger och hotell han inrett. De är vackra, sexiga, mysiga och välkomnande i sin inredning. Pretatiös utan att vara vulgär och med en cool twist. Detta är någon att inspireras och lära sig av.

Viva Espana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar